کد خبر: ۹۱۵۲۳۵
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۹
صداوسیما اجازه پاسخگویی به فاضلی نداد و میکروفن را قطع کرد

تنش در میزگرد صداوسیما با تهمت کارشناس نزدیک به جلیلی علیه محمد فاضلی، مشاور پزشکیان | واکنش‌ها + فیلم

در میزگرد فرهنگی تهمت اسفندیاری به فاضلی مشاور پزشکیان باعث تشنج شد. کارشناس نزدیک به جلیلی خطاب به فاضلی گفت: آقای پزشکیان، کسی که کنار شما نشسته است به‌دلیل تخلف از دانشگاه اخراج شده است. این‌ها بازی‌های سیاسی است مقهور بازی‌های سیاسی نشوید.در پی این اظهارات تنشی شکل گرفت که صداوسیما اجازه پاسخگویی به فاضلی نداد و میکروفن وی را قطع کرد.
تنش در میزگرد صداوسیما با تهمت کارشناس نزدیک به جلیلی علیه محمد فاضلی، مشاور پزشکیان | واکنش‌ها + فیلم
آفتاب‌‌نیوز :

کارشناس نزدیک به جلیلی خطاب به فاضلی گفت: آقای پزشکیان، کسی که کنار شما نشسته است به‌دلیل تخلف از دانشگاه اخراج شده است. این‌ها بازی‌های سیاسی است مقهور بازی‌های سیاسی نشوید.

در پی این اظهارات تشنجی شکل گرفت که صداوسیما اجازه پاسخگویی به فاضلی نداد و میکروفن را قطع کرد. فاضلی هم با عصبانیت برنامه را ترک کرد.

پزشکیان نیز از اسفندیاری انتقاد کر و خطاب به اسفندیاری گفت: نباید اینجا مسائل شخصی را مطرح کنید. من نمیگویم کار کارشناس درست بوده یا مشاور خود، بلکه اگر با هم اختلاف داریم نباید پشت تریبون بگوییم. نوع گفتگو را بلد نیستید؛ اول خودتان را باید اصلاح کنید.

اولین واکنش فاضلی: هیچ توییتی نزده‌ام؛ صبر می‌کنم و در آرامش خواهم نوشت

فاضلی در این باره نوشت: «من هیچ توییتی نزده‌ام؛ صبر می‌کنم و در آرامش خواهم نوشت.»  

علی ربیعی نیز در واکنش به اتفاقات امشب در میزگرد فرهنگی و تهمت کارشناس نزدیک به جلیلی به فاضلی نوشت: خدا بلند کردن صدا را به بدگویى دوست ندارد، مگر از آن کس که به او ستمى شده باشد.

وی در این باره نوشت: لَّا یُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَن ظُلِمَ ۚ وَکَانَ اللَّهُ سَمِیعًا عَلِیمًا(سوره نساء آیه ۱۴۸) خدا بلند کردن صدا را به بدگویى دوست ندارد، مگر از آن کس که به او ستمى شده باشد، و خدا شنوا و داناست.

واکنش عبدالناصر همتی

عبدالناصر همتی در واکنش به رفتار محمد فاضلی در مقابل کارشناس صداوسیما به شعار انتخاباتیش در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و نوشت: امروز محمد فاضلی در برابر دروغ و ظلم صدا و سیما #زد_زیر_میز.

کنایه عباس عبدی به اسفندیاری کارشناس نزدیک به جلیلی

عباس عبدی نیز نوشت: محمد فاضلی یکی از برجسته‌ترین جامعه‌شناسان ایران است. استادی او در یک دانشگاه افتخاری است برای آن دانشگاه و نه برعکس. تا کنون هم چوب شرافت علمی و آزادگی اخلاقی خود را خورده است. حسادت نسبت به او و تعداد زیاد مخاطبان فرهیخته‌اش ریشه این رفتار است. او سرمایه بی‌بدیل ایران است.

این رسم صداوسیماست

سعید حجاریان نیز نوشت: «این رسم صداوسیماست، غیرحرفه‌ای و بی اخلاق.»

کارشناس مغالظه و مساله را شخصی کرد

محسن برهانی حقوقدان نیز تاکید کرد؛ «به عنوان معلمی که داغ دانشگاه را چشیده است. دکتر فاضلی را درک می‌کنم، ولی اگر جای ایشان بودم، صبوری پیش می‌گرفتم و در دام کارشناس نمی‌افتادم. اما یادمان باشد که شروع کننده ظالمتر است. (البادی اظلم) کارشناس مغالظه و مساله را شخصی کرد.»

رفتاری خلاف عدالت

هاتف صالحی نیز در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «مسدود کردن میکروفون دکتر محمد فاضلی، بعد از طرح شبهه ناجوانمردانه شهاب اسفندیاری، رفتاری خلاف عدالت و انصاف رسانه‌ای بود.»

تقصیر بر گردن اسفندیاری است

در همین راستا علی مطهری، نایب رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی، درباره تنش ایجاد شده در میزگرد فرهنگی پزشکیان به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: «به نظر من مقصر اینجا آقای اسفندیاری بودند، یعنی این سوال مطرح کردن و وارد شدن به مسئله شخصی آقای فاضلی درست نبود و باعث عصبانیت ایشان شد.»

وی با اشاره به رفتار مجری برنامه ادامه داد: «مجری این برنامه می‌توانست بهتر عمل کند و اینقدر زود میکروفن را قطع نکند که باعث عصبانیت فاضلی شود. تقصیر بر گردن آقای اسفندیاری است و با اینکه او دوست ماست، اما مقصر می‌دانم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
143
43
بنده کاملا از اول تا آخر نگاه کردم کارشناس سوال کرد و مشاور و کاندیدا موظف به پاسخگویی چرا مشاور چاله میدانی برخورد کرد بگویم تنها دلیلش ضایع شدن شدید آقای پزشکیان در این گفتگو بو وظیفه آن مشاور هم زدن زیر میز گفتگو مظلوم نمایی و فرار از خراب شدن بود که جواب نخواهد داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
اگر به همین منوال نظر بدهید و عمل کنید بزودی شما هم به عنوان کارشناس و یا مجری در صدا و سیمای میلی استخدام خواهید شد.
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
27
88
اینجاست که اسفندیاری را نباید دیگر در صدا وسیما راه بدهد زیرا اومقصر اصلی وبطور هدفمند از تریبون سیما استفاده کرد تا اینجوری به نامزدی توهین کند البته این مسئله پیگیری قانونی هم دارد علاوه بر آن مدعیوالعموم هم میتواند ورود کند اگر درجرت نباشد !.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
61
25
فاضلی بشین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
44
56
یک جامعه شناس و مشاور فرهنگی که توانایی پاسخ و عکس العمل درست در یک موقعیت چالشی ساده را ندارد چگونه میتواند در موضوع مهمی چون فرهنگ اقدامات مفیدی انجام دهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
22
95
متاسفم برای کارشناسی که الفبای کارشناسی را بلد نیست!اینها دنبال عصبانیت پزشکیان بودندکه خدا را شکر صبوری ایشان زبانزده
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
12
61
ا يُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَن ظُلِمَ ۚ وَكَانَ اللَّهُ سَمِيعًا عَلِيمًا

سوره نساء آیه ۱۴۸

خدا بلند كردن صدا را به بدگويى دوست ندارد، مگر از آن كس كه به او ستمى شده باشد، و خدا شنوا و داناست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
30
15
صدا سیما بهترین است اما کسی نیومده اونجا گینه قدیمی مطرح کنه لطفاً چنین کارشناسی در برنامه راه ندید انتخابات سالم میخواهیم نه دعوا هممون ایرانی و برادریم لطفاً تنش ایجاد نکید خصومت شخصی دارید بیرون صدا سیما و مناظره نه اونجا صدا سیما واقعا زشته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
کارشناس سوال کرده ونمونه عینی رو که کنار آقای پزشکیان بوده مثال زده.سوال جواب نیازداره نه دعوا وچاله میدانی
فاضلی خیلی اشتباه کرد که هم خودش خراب شد هم آقای پزشکیان
دهقانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
9
56
به نظر من کار صداوسیما درست نبود نباید صدای آقای فاضلی رو قطع میکرد باید می ذاشت که از خودش دفاع می‌کرد واین خودش باعث تنش شد ولی از آقای فاضلی هم با این سطح سواد ودانش انتظار نمی‌رفت که در میزگردی که مربوط به فرهنگه اینجور عصبانی بشه و میکروفون پرت کنه ایشون برای بهبود فرهنگ و اجتماع چه می‌تونه تجویز کنه وقتی تحمل یه سوال ندارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
2
37
فارغ از درست وغلط بودن رفتار اتفاق افتاده ....مردم چه نجابتی دارند در برابر تبعیض هایی که می بینند!
فواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
29
28
درود جناب فاضلی .. که خط قرمزتان را نشان دادید.. کاش رفتارتان سرمشقی برای مقابله با بی اخلاقی ها شود.. تردید نکنید بیشتر به شما خواهند پیوست و مطالب واقعا ارزنده شما را می خوانند
پاسخ ها
معلم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
بنده خدا خراب شد حداقل چندمیلیون نفراین مشاجره رو دیدند صدا وسیما کارخوبی کرد اگه تو اوج عصبانیت فحش ناموسی میداد بازهم شما میگفتید چرا میکروفنش رو قطع نکردند
ابوالفضل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
3
30
خوبه برنامه پخش زنده بود و همه مردم مشاهده کردند از اول تا آخرش چطوری پیش رفت
بذارید خود مردم تصمیم بگیرند که رفتار چه کسی درست بود و چه کسی غلط

الکی القا نکنید که فلان تهمت زد یا چیز دیگه
آن را که عیان است چه حاجت به بیان است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
7
25
البته کار کارشناس زشت و هدفمند بوده صحیح.ولی کار دکتر فاضلی هم در حقیقت در همان پازل صداوسیمای میلی متاسفانه بازی کرد.خودم از علاقه مندان آقای دکتر پزشکیان هستم.اولین اشتباه رو خود دکتر پزشکیان انجام داد درحقیقت خیلی زمان خودش رو وقف نهج البلاغه کرده و اجازه نداد دکتر فاضلی هم از این زمان استفاده کنه.در عجبم ایشان استاد تمام علوم پزشکی با رتبه عالی و نخبه چطور نتونسته خودش زمان رو کنترل کنه هر چند صداو سیما حیله گری کرد توسط مجری اول وقت رو به آقای بهشتی داد یک جوری که دیگه وقتی برای دکتر فاضلی نماند با تمام این تفاصیل کار دکتر فاضلی قابل قبول نبود.نهایتش گفته خلاف کردین اخراج شدین به علت پیمانی بودن و.....نگفته دزد ویا زنا.....بودین.مناظره زمان ریاست جمهوری قبل آقای هاشمی طبا به مرحوم رئیسی گفته تو جمع که میلیون ها ایرانی مشاهده میکردن شما چند کلاس سواد ندارین بعدش مرحوم رییسی چکار بایستی میکرد.کار زشت زشته.آقای فاضلی باید معذرت خواهی کنه واز اون کارشناس در محضر خدا شاکی باشه.چون دراین دنیا مطمئین باشین کسی توجه ای نمی کنه.به حض ت علی علیه السلام کلی تهمت زدن.افترا زدن.حضرت چکار کرد واگذار به خدا و بغض خفته اش رو با خودش نجوا میکرد.این رو گفتم از این جهت که آقای پزشکیان همیشه داره از مولا علی صحبت میکنه.التماس دعا.دکتر پزشکیان دکتر فاضلی دوستتون داریم ولی یک معذرت به مردم بدهکارین.چونکه دکتر پزشکیان اعلام کرد شجاعت اینرو دارم که اگر اشتباهی خودم یا همکارانم کردن عذر خواهی کنم.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین